Social Icons

úterý 25. června 2013

Zákazník softwarové firmy a jeho předpoklady

software
Svět softwaru
Předpokládám, že každý programátor, případně analytik či majitel softwarové společnosti se alespoň jednou setkal se zákazníkem typu "já jsem předpokládal".

Co se týče naší firmy, je to snad většina z nich. Kdo nezná, popíšu. Přijde zákazník, objedná si software a chce aby něco uměl. Co, to se sepíše. Poté, co je software hotov a předán, vzpomene si zákazník, že konkurence má ještě něco navíc. Nechce uznat svou chybu při zadávání a místo toho začne křičet, že předpokládal, že tu funkci bude mít i jeho software.

Proč by jí tam měl podle zákazníka mít? No přece protože:
  • funkci má konkurence, tedy je to standard
  • předpokládal, že nás to napadne (velice oblíbená věta)
  • bez té funkce přeci nemá jeho software smysl
  • naprogramovat funkci přece nezabere mnoho času
Je to sranda, ale pouze do chvíle, než zákazník začne vydírat, že software nezaplatí, dokud tam ta funkce nebude. Zdarma samozřejmě. Naopak je smutné, že nejvíce takto křičí ti zákazníci, kteří platí nejméně.

Těmto zákazníkům vzkazuji: já bohužel nejsem telepat, a nemohu předpokládat, že Vy něco předpokládáte.

2 komentáře :

  1. je to tak pravdivé, až je to smutné :D

    OdpovědětVymazat
  2. To je šílené, vždyť vývoj softwaru dá takovou práci a oni si myslí, že snědli Šalamounovo h...o, to musí být opravdu demotivujicí. Pak by ještě mohli přijít a chtít po vás slevu, protože konkurence to nabízí levněji. Tohle by si prostě měli všechno zjistit před zadáním poptávky. Já si třeba nechávám dělat tady webovky pro firmu na míru. Ale nenapadlo by mě jim kecat do práce. Své požadavky a připomínky jsem uvedl hned na začátku spolupráce a funguje to takhle dobře.

    OdpovědětVymazat